2013年4月10日水曜日

iTunes Connectで、いつまでたってもアップルから振り込まれない

久しぶりの投稿です。

表題、そういえばアップルからの振り込みがないなと思い、
数ヶ月放置していましたが、いよいよないので問い合せを送ってみました。

I have never received your payment since I register iOS developer (2012/08~)

I have set up contracts, "tax, and banking information" at that time(2012/08), and "Amounts Owed" have been over $150 from several months ago.

Is there any more settings I need or requirements?

その返答が今朝ありました。

Your payments are being held because your bank account holder name is in Latin characters.

Apple is no longer sending international wire payments to banks in Japan.  Your payments are now sent by the **zengin system** / local clearing system.  Local remittance requires your bank account holder name to be in Katakana. We contacted all iTunes Japanese business partners 3 times over the last year requesting that you check the banking details to ensure they are correct for the zengin system.

Please log into iTunes Connect and edit your bank account by changing your bank account holder name to Katakana.

Your payments will remain on hold until you update your bank account holder name in iTunes Connect to Katakana.


つまり、銀行情報のところの名義人を、アルファベットで登録していたことが原因でした。
カタカナに登録しなおして待ちます。

エラーとかなにか連絡をくれていれば嬉しかったのですが・・・

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